Flyvert + sofa = sant

Flere innlegg du kan lese...

15 kommentarer

  1. Anders sier:

    Hei travle flyvert. Takk for flott blogg! Det var hyggelig å hilse på deg i dag oppe i parken/ på toppen av parkeringshuset. Dersom du ikke er like travel neste gang, så får vi slå av en prat!

    • FlyVerten sier:

      Hallo du! Haha! Takk det samme. Dama stod turklar og venta nede på gata, så jeg måtte være litt snar. Også blir jeg alltid litt tatt på senga når noen på gata plutselig sier «Halla Flyverten!». Jeg tror jo hele tiden at jeg har cirka 0 lesere.

  2. Jeanette sier:

    Øverste og nederste bilde fra flyvindu var særlig stemningsfulle. *Savne*

  3. Får endelig legge igjen en kommentar. Er vel morsomt å følge bloggen din, og som du sier så har hvertfall jeg vært innom flere ganger siste dagene uten at det har skjedd de store oppdateringene. Men så idag dukket det jaggu opp ett innlegg.

    Morsomt å følge dagene dine, drømmen min var å bli flyvert, men istedet ble jeg syk og drømmen kollapset. Men keep us updated, du har hvertfall 1 fast følger.

    • FlyVerten sier:

      Hei Robert! Takk for fin kommentar! Synd å høre at du ikke fikk blitt det du ønsket, men du har sikkert funnet noe annet fint. Jeg skal holde koken, og vite at jeg har deg som fast følger :-)

  4. Andreas sier:

    Hei Flyvert!

    Digg å tilfeldigvis ramle inn på denne sida etter all denne tiden og se at du er i full vigør igjen – det ble mange innlegg å lese!

    Hvordan er egentlig lønna som flyvert? Jeg har registrert at du til tider har en (mildt sagt) ubekvem arbeidstid, og mange ganger er arbeidsdagen din også langt over en gjennomsnittlig dag (som taxisjåfør kjenner jeg igjen følelsen, hehe). Får du overtidsbetalt for dette eller må du avspasere?

    • Christine sier:

      Nå jobber ikke jeg i Norwegian, men i et annet selskap. Vil nok tippe at det gjelder for CC i NAX også når jeg sier at man hverken får overtidsbetalt eller avspasering :p
      Flyvende er fritatt fra arbeidsmiljøloven på dette punktet. I visse tilfeller kan man få avspasering i form av en kompensasjonsdag, men da skal det være ganske spesielt.

    • FlyVerten sier:

      Hei Andreas! Her får jeg bare si: «Det Christine sa nedenfor». Stemmer ganske bra. Overtid og avspasering er fremmedord, men det vet man når man starter altså. Arbeidstiden er ubekvem som bare det, men det kom heller ikke som noen overraskelse. Det er vel en tilvenningsska og rett og slett en ny livsstil.

      Ble dårlig svar dette her, men du får spørre igjen hvis du lurer på noe.

  5. lena sier:

    Hei! Hva gjør cabin crewet når dere ikke har noe å gjøre? Er det lov å bruke sosiale medier og slikt? Hvorfor jobber du ikke på dreamliner flyet? Hva er forskjellig med å sitte bakerst i flyet og foran i flyet som cabin crew? :)

    • FlyVerten sier:

      Hei Lena! Takk for melding. Stort sett er det alltid noe å gjøre, men HVIS vi har tid til å sette oss ned – så leser vi stort sett i en avis eller et blad. Sosiale medier er ikke godtatt. Litt deilig også egentlig.

      Dreamlinerflyet er innunder Norwegian Long Haul som er et helt eget selskap. Man jobber enten i Short haul eller Long haul. Jeg er egentlig glad jeg er i førstnevnte, ettersom jeg er mest glad i korte og halvlange flighter. Men det hadde forsåvidt vært fint å jobbe i Dreamlineren – flott fly!

      Den store forskjellen er arbeidsoppgavene man har. Var det det du mente? Når man jobber bakerst, så har man litt bedre plass enn foran. Ettersom for eksempel toalettkøen går rett igjennom galley foran. Men den store forskjellen er altså arbeidsoppgavene.

      Ellers kan jeg jo si at man kjenner flyets bevegelser litt mer når man sitter bak. Spesielt ved landing.

      • Lena sier:

        Takk for svar! Nå fikk jeg også svaret på hvorfor de dyreste plassene er foran! Takktakk:)

  6. elise sier:

    Kan du fortelle nå hva som skjedde på denne flyvningen? http://flyverten.no/oslo-athen-oslo/

    • FlyVerten sier:

      Ah! Har du funnet fram den saken DER?!? Ah…. :-)

      Kortversjonen (som er den eneste versjonen jeg ønsker å fortelle) er at vi fikk ombord en person som hadde vært litt… eh…. «uheldig». Og denne situasjonen slet vi med hele veien, for å si det sånn.

      OK… det holdt det? Bra!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>