3 korte domestic-flighter

Flere innlegg du kan lese...

2 kommentarer

  1. Andreas sier:

    Halla!

    Kan fyre av noen spørsmål siden du alltid klager over det.

    Spørsmål 1: Skal du tilfeldigvis fly BGO-TRD den 24. oktober eller motsatt vei 26. oktober? Da skal nemlig tilfeldigvis jeg fly, og jeg vet du drømmer om å treffe meg.

    Spørsmål 2: Når du nevner at du skulle til å si «boarding completed» da strømmen gikk, lurer jeg på hvorfor dette i tillegg til bl. a «(dis)arm slides, cross check and report» alltid går over PA-systemet?

    Spørsmål 3: Går det an å bruke «oppmerksomhetsknappen» til å kjøpe ting etter at serveringsvogna har kjørt forbi?

    • FlyVerten sier:

      Hei Andreas! Jeg klager over alt jeg, så ikke bry deg om det :-)

      Spørsmål 1:
      Aner ikke. Jeg har standby den dagen, men jeg tror det skal mye til. Er vel stort sett enten Bergen- eller Trondheimscrew som har den ruten der. Men vi får se. 26. oktober har jeg fri. Yi-haaa!

      Spørsmål 2:
      Glemte å spørre cockpit om hvorfor strømmen gikk, men gjetter at det var da de skulle slå over fra bakkestrøm til APU-strøm. Men jeg har egentlig ikke peiling. Kabinsjefen skal vite om skliene er disarmert før noen dører åpnes. Dersom det skulle skje at døra åpnes med armert sklie, så kan det bli katastrofalt for den som står utenfor. Hvorfor det tas på PA og ikke bare på telefon er jeg litt usikker på, men gjetter at det er fordi det er mye raskere.

      Spørsmål 3:
      Jada. Det er jo en serviceknapp. Men… vi blir veldig glade dersom dere kommer bak i flyet i stedet. Da sparer vi oss for veldig mye gåing fram og tilbake mellom folk og lekende unger.

      Takk for spørsmål 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>